Promotie voeren is – hoe je het ook draait of keert – proberen om iets te ‘verkopen’. In het geval van kwb gaat het heel vaak om het ‘verkopen’ van activiteiten. We maken promotie voor een activiteit om de mensen over te halen naar die activiteit te komen.
Maar weet je wat nog beter is dan promotie voeren? Aan je leden (en niet-leden) zelf vragen welke activiteiten zij interessant vinden!
In de komende maanden stellen onze kwb-besturen het programma op voor 2019. Vaak komen enkel de ideeën van de bestuursleden op tafel. Zonder dat we weten wat de leden zelf willen.
Daarom heeft kwb een online tool ontwikkeld: een poll waarmee je gewoon – in enkele minuten tijd – aan je leden kan vragen welke activiteiten zij op het programma willen zien.
Wil jouw bestuur aan de leden vragen wat ze willen? Je vindt de poll op www.kwbeensgezind.be/poll.
Nog enkele tips:
- Pas de poll zeker aan voor je eigen afdeling. Als je de poll aanmaakt, staan de nationale activiteiten er standaard in. Je kan je eigen activiteiten toevoegen, de nationale activiteiten verwijderen, de volgorde wijzigen, zodat jouw activiteiten bovenaan komen te staan…
- Maak een leuk tekstje wanneer je de link doorstuurt en stuur de link niet zomaar door. Vraag de mensen welke activiteiten zij heel graag op het programma zouden zien.
- Beperk je niet tot een mailtje met de link naar je poll: gebruik bijvoorbeeld ook andere media zoals Facebook of WhatsApp om de link door te sturen! Hoe ruimer je de poll verspreidt, hoe meer mensen hun mening zullen geven.
- Je hoeft je niet te beperken tot je leden. Vraag gerust ook aan niet-leden om hun mening!
Je kan je poll bewerken op www.kwbeensgezind.be/poll. Met vragen of problemen kan je steeds terecht bij Steven Claeys (steven.claeys@kwb.be).