Mondelinge communicatie:

Hoe verkoop je je kwb
in 10 stappen?

Leden werven, mensen betrekken, volk bijeenkrijgen op activiteiten… vaak komt het neer op mondelijke communicatie. Een gesprek met een kennis, een buur of enkele vrienden. Een klapke doen met de mensen is nog altijd de belangrijkste vorm van communicatie, zeker voor organisaties zoals kwb. Reclame maken voor je kwb komt neer op je kwb ‘verkopen’. Een goed ‘verkoopsgesprek’ verloopt niet vrijblijvend. Je moet de andere(n) kunnen overtuigen om lid te worden, om te helpen, om deel te nemen…

Wat maakt een gesprek aangenaam?

Waarop moet je letten als je iemand aanspreekt?
Wat is belangrijk als je iemand wil overtuigen?
Enkele aandachtspunten:
""

* KISS: Keep It Short and Simple:

  • Vertel één keer je boodschap.
  • Richt je tot 12-jarigen.
  • Weet waarover je vertelt.
  • Gebruik geen vaktermen.
  • Bouw je verhaal logisch op.
  • Laat geen ruimte voor twijfel: wees duidelijk. Een kat = kat!

Denk bij jezelf even na: Wat is voor jou belangrijk als je ergens van overtuigd wordt?

  • Als je er iets uit haalt – what’s in it for me?
  • Haalbare doelstellingen
  • Duidelijke afspraken

basisregels-gesprek

Geef commentaar

Je mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangeduid met *